Undervognsbehandling

Biler er simpelthen ikke skabt til danske vinterforhold. Salt på vejene, høj luftfugtighed, højt saltindhold i luften og kun ganske få frostgrader. Det er de værst tænkelige forhold, og gør danske biler ekstra udsatte for rustangreb i forhold til de fleste andre lande.

Der findes kun en løsning: En undervognsbehandling. Og gerne fra bilen er helt ny.

Metal ruster

Det er en naturlov, at jern og flere andre metaller ruster, fordi de nedbrydes af ilt og fugt. Salt, både direkte og i luftens saltindhold, fremskynder processen. For at undgå rust, skal metallet beskyttes, så det ikke kommer i kontakt med ilt, fugt og salt.

Nye biler kan også ruste

Man skulle tro, at helt nye biler ikke kan ruste. Mange mærker har jo årelange garantier, og en del biler er endda galvaniserede. Husk på at Bilerne er skabt til det store internationale marked, hvor der ikke er taget højde for de specielle danske vej- og klimaforhold. Man kan se tydelige rustangreb på biler, der kun er 3-4 år gamle, hvis de ikke er blevet ordentligt undervognsbehandlet.

Biler ruster indefra

En ting er synligt overfladerust, som alle bilejere er opmærksomme på. Værre er den usynlige rust i bilens hulrum. Eksempelvis dannes der kondens i dørens hulrum, når der er temperaturforskel mellem bilens varme indre og det kolde vejr udenfor. I et ubeskyttet hulrum giver denne fugt risiko for omfattende rustangreb, der først opdages når det er for sent.

Prisen på undervognsbehandling er forskellig fra model til model, ligesom der typisk dukker særligt gode tilbud op med jævne mellemrum..

Se priser og bestil tid

Start med at vælge om du ønsker behandlingen foretaget hos STS Biler i Holstebro, Herning, Ikast, Skive eller Lemvig. Så kan du se aktuelle priser og ledige tider.